DragRacing Forum

Diverse => Rally => Topic started by: BNZ on January 16, 2011, 01:43:46 AM



Title: BioEthanol (E85) in motorsport
Post by: BNZ on January 16, 2011, 01:43:46 AM
Hexer,preia tu te rog subiectul asta.
Sunt si eu curios sa migrez pe E85 cum observ deja trendul printre rally-isti din Ungaria dar si Romania.
Ce modificari sunt strict necesare,dupa ce principiu se fac reglajele electronicii si care sunt dezavantajele vs. avantaje ?
Eventual daca poti sa prezinti si specificatiile E85 vs. RON100 si ce mix de benzina+ethanol (E??) e bun de rulat intr-un motor stock ?


Title: Re: BioEthanol in aplicatiile Rally
Post by: Hexer on January 16, 2011, 01:17:43 PM
Idea principala e urmatoarea:

Plusuri la E85 (asta gasesti la pompe):
-are octan peste 105, in general 106
-arde la o temperatura mai mica decat benzina de pompe
-adaugi un debit mai mare astfel poti raci prin evapoare aerul dupa intercooler (daca e configuratie turbo si nu se supraincalzeste benzina pe rampa)

Minus:
-debit mai mare decat la benzina, in principiu cam 27-35%, puterea maxima tinde sa faca motorul cu 32-34% in plus
-effectul de oxidizare...astfel numai conducte de teflon, plastic, inox merg, unde e un pic de aluminiu aia se oxideaza si daca asta e dupa pompa astupa injectoarele si pica un piston...si tot asta e valabil la intreaga reta de combustibil...
-knock control nu merge la asta...nu face knock desi detonaeza, face un morait cum fac pisicile... :P
-este e85 de iarna si de vara....e85 vine de la 85% etanol si 15% benzina, in schimb asta e valoarea minima la benzina, iarna se da mai mult ca altfle nu porneste...astfel cifra octanica scade....poate sa scada pana la 103, astfel daca vare era perfact si pui una de ianra faci probleme.
-face sport din a distruge pompe de benzina si asta e ceea mai mare problema, sunt putine pompe cate tin bine cu etanol, in general problema e ca multe piese din pompa is din plastic, si fara ungerea benzinei asta se distruge plus ca ce nu era galvanizat sau din inox incepe sa re rugineasca...Walbro 255, bosch 044, Aeromotive a1000 is cat de cat ok cu etanol, iar ford motorsport face direct pe asta.

Pe scurt cam atat se poate spunde despre e85, faca se paote o folosim, e mai ieftin decat benzian de curse si facea aceasi effect cu un mare plus...motorul merge mult mai rece, 100-150 grade mai mici la gazele de avacuare astfel tendintie mai mica la detonatii si supraincalzire, practic asta distruge motorul...


Title: Re: BioEthanol in aplicatiile Rally
Post by: BNZ on January 16, 2011, 04:29:09 PM
Bun,deci in principal pompa de benzina trebuie neaprat schimbata.
Cuprul il ataca ? Daca spui ca ataca aluminiu,asta ce inseamna pt chiulassa sai rampa injectoarelor,ce solutii sunt ca alternative ?


Title: Re: BioEthanol in aplicatiile Rally
Post by: Jeff on January 16, 2011, 04:48:06 PM
E alcool etilic 85%, benzina 15% - daca n-ar avea benzina ai putea face tuica buna ;) Ca orice alcool etilic, ataca aluminiul (alcoolul metilic - sau alcoolul tehnic, metanolul - e mai putin coroziv; dar daca-l bei, orbesti si mori :)) ).

Niste info: http://www.seco.cpa.state.tx.us/re_ethanol.htm (http://www.seco.cpa.state.tx.us/re_ethanol.htm)


Title: Re: BioEthanol in aplicatiile Rally
Post by: morghen on January 16, 2011, 05:10:21 PM
Si eu sunt pornit spre E85, am de inlocuit 1m de conducta...insa nu stiu ce ma fac cu pompa de combustibil...am nevoie de 6.5bari in mod dinamic ca sa functioneze sistemul. Sunt curios ce pompe sunt pt E85 care sa aiba debit si presiune precum cea stock.


Title: Re: BioEthanol in aplicatiile Rally
Post by: Jeff on January 16, 2011, 05:33:20 PM
Poti pune 2 pompe in paralel (eu am un suport pt evo cu 2 pompe, intra in rezervor exact ca si originalul) sau pui o pompa externa mai mare.
Discutii: http://forums.evolutionm.net/alternative-fuel/531960-e85-double-pump-needed.html (http://forums.evolutionm.net/alternative-fuel/531960-e85-double-pump-needed.html)


Title: Re: BioEthanol in aplicatiile Rally
Post by: Kelu on January 16, 2011, 05:35:55 PM
Hexer: exista aspectul cand E85 nu e "stabil" in sensul ca nu e ca benzina, faci o calibrare pentru ecu si la urmatorul fill de E85 e posibil sa ai surprize sa nu fie la fel, sau in cazul in care se insi schimba caracteristicile in timp?

PS. eu ce sa mai zic cu pompa de benzina de 150 bari?  :cry:


Title: Re: BioEthanol in aplicatiile Rally
Post by: Hexer on January 16, 2011, 05:46:14 PM
La domy is pus 2 mai mici paralel, la cosmin is 2 super mari tot paralel dar una actionat la nevoie, pe asta trebue one way valve.

Chiulasa nu are treaba, cand opresti se avapora si nu face nimi, cu injectoarele taote is din material de calitate nu se ruginesc si altele, inca nu am auzit ca cineva ar fi avut problema asta.

Cu pompele...cat tin-tin dupa care cel mai ieftin e walbro care e relativ ok...la 100 usd nu e investitie.

@Kelu: La tfsi si restul cu injectie diracta si asa e problema de debit, adica pompa mica si injectoare mici...nu ca ar merge inca 30-35% in plus...deci cma pica la asta deocamdata etanolul.

@morghen: daca se face la tine interventia e destul pana in 4 bari



Title: Re: BioEthanol in aplicatiile Rally
Post by: BNZ on January 16, 2011, 08:15:16 PM
aha deci nu e o piedica mare. Pret de conductaraie si un sistem cu 2 pompe externe speciale pt Ethanol,dar devin mai e o prblema din aluminiu,rampa injectoarelor,ce solutii sunt aici ?


Title: Re: BioEthanol in aplicatiile Rally
Post by: Hexer on January 16, 2011, 09:23:42 PM
Rampa deja o vreme o fac din inox totodata maresc si volumul semnificativ, sau daca ai din alu o duci la sinterizat si gata, asa fac cu regulatoarele de presiune care cumpar.
Nu trebue 2 pompe numai daca trebue debit mare, un walbro cu e85 si 1 bar e de ajuns pana la ~350 cai.


Title: Re: BioEthanol in aplicatiile Rally
Post by: R.C. on January 17, 2011, 04:11:36 PM
Buna domnilor, observ ca sunteti in tema cu lucrurile astea, as avea si eu o intrebare, daca ai electronica la un motor cu turbo, facuta sa mearga 102 de curse, care ar fii reactiile daca incerci sa mergi cu e85? si inca ceva, furtunurile de curse cu metal pe exterior rezista la e85.multumesc


Title: Re: BioEthanol in aplicatiile Rally
Post by: BNZ on January 17, 2011, 04:42:14 PM
ideea e ca se descompune cauciucul,nu are legatura ramforsarea exterioara,deci in esenta trebuie sa migram catre conducte de teflon sau plastic.
Sunt curios daca,cuprul are reactie la alcool in timp ? e o solutie comoda si e ieftina conducta de cupru la metru
Hexer mai detaliaza care e treaba cu sinterizatul,unde se face care e procesul si cat costa asa in medie ? Si care e inca odata ideea cu regulatoru ? Ce reactii sunt asupra membranei ? Exista alternative de cumparat (regulatoare reglabile speciale sa reziste si la E85) ?



Title: Re: BioEthanol in aplicatiile Rally
Post by: morghen on January 17, 2011, 05:44:33 PM
cred ca e vb de "anodizing"..oxidarea aluminiului...se poate face acasa foarte usor.

Si promit sa nu mai citez mesajul imediat anterior!


Title: Re: BioEthanol in aplicatiile Rally
Post by: BNZ on January 17, 2011, 06:26:50 PM
cum ?


Title: Re: BioEthanol in aplicatiile Rally
Post by: Jeff on January 17, 2011, 07:12:09 PM
Eloxare?... (http://www.scritube.com/stiinta/chimie/PROTECTIA-ALUMINIULUI-IMPOTRIV8231239.php)


Title: Re: BioEthanol in aplicatiile Rally
Post by: morghen on January 17, 2011, 08:38:21 PM
cred ca e vb de "anodizing"..oxidarea aluminiului...se poate face acasa foarte usor.

ma refeream la ce a zis hexer, sinterizare e un proces de formare a pieselor din materie prima sub forma de praf, prin comprimare in matrite.
anodizing (oxidarea aluminiului) este un proces care se face prin electroliza si se obtine un strat de oxid de aluminiu pe piesa de aluminiu, acest strat de oxid de aluminiu ar proteja piesa respectiva impotriva....oxidarii de catre E85 :)

asta vroiam sa zic :)


Title: Re: BioEthanol in aplicatiile Rally
Post by: Hexer on January 17, 2011, 09:04:16 PM
Asa e...am vrut eloxare  :asskick:


Title: Re: BioEthanol in aplicatiile Rally
Post by: BNZ on January 17, 2011, 09:16:37 PM
nah acum sa vedem cine eloxeaza in TM sau in zona :)


Title: Re: BioEthanol in aplicatiile Rally
Post by: Hexer on January 17, 2011, 11:18:20 PM
Google & yahoo is your friend...merge si acasa, nui mare vrajeala, desi eu merg la atelier nevand vreme...dar si sinterizatul merge acasa numai sa nu te bata nevasta ca folosesti cuptorul  :embrace:


Title: Re: BioEthanol in aplicatiile Rally
Post by: BNZ on January 17, 2011, 11:25:24 PM
Ca sa fiu sigur ca treaba este facuta calumea nu ma pun eu sa experimentez pe o piesa pe care imi pun baza intr-un concurs ;)
Morghen,let me know daca gasesti ceva


Title: Re: BioEthanol in aplicatiile Rally
Post by: Hexer on January 18, 2011, 12:23:57 AM
Daca e problema oricum in afara concursului o sa fie, adica pentru oxidare trebue timp...

In alta oridene de idei...am in gand sa fac un set de regulatoare de presiune care tine garantat la E85, facut mai decent decat aeromotive, daca cineva e interesat sa ma anunte, sub 5 bucati nu ma apuc, pretul o sa ajunga la 150 usd, timp de executare cam o luna, eivdent cu garantie...

Partial inox, partial aluminiu eloxat si arcul cromat...

La fel cine e interesat de ceva vreme folosim conducte din teflon, cu fittinguri ca la frane, contacteazama. Asta nu are treaba cu uleiul fierbinte, cu etanol sau orice tampenie ce vrem sa treaca prin ea.


Title: Re: BioEthanol in aplicatiile Rally
Post by: BNZ on January 28, 2011, 02:12:52 PM
this is on the e85 web site

What happens if I accidentally fuel my gasoline-only powered vehicle with E85?

Response:

Although your vehicle was not manufactured to run on E85, no problems should occur if you mistakenly fuel once with the alternative fuel.  The largest difference between an E85 powered vehicle and a gasoline powered vehicle is that their computer modules are meant to read different amounts of oxygen within the fuel.  E85 contains a higher amount of oxygen than gasoline and E85 compatible vehicles are made to read that higher amount.  When a higher amount of oxygen is read by a gasoline powered vehicle, your "check engine light" may appear.  A number of other parts on the FFV's fuel delivery system are modified to be ethanol-compatible.  The fuel tank, fuel lines, fuel injectors, computer system and anti-siphon device have been modified slightly.  Alcohol fuels can be more corrosive than gasoline.  Therefore; fuel system parts have been upgraded to be ethanol-compatible.
Ultimately it is a drivers choice, but we do need to be firm in recommending that only FFVs use E85 and to state that we are not responsible for damages[/quote]


Title: Re: BioEthanol in aplicatiile Rally
Post by: BNZ on March 15, 2011, 09:17:00 AM
Care ar fi sursele ce comercializeaza E85 in zona vestica RO/estica HU, stie cineva ?


Title: Re: BioEthanol in aplicatiile Rally
Post by: brummy on March 15, 2011, 10:04:27 AM
http://e85kutak.info/ (http://e85kutak.info/)
aici gasesti o harta a ungariei cu statiile care vand E85 ;)


Title: Re: BioEthanol in aplicatiile Rally
Post by: Jeff on March 15, 2011, 01:10:50 PM
Si un site de cautare a pompelor in Europa:

http://www.korridor.se/aryan/acadiane/E85/stationsadmin/stations_search.phtml (http://www.korridor.se/aryan/acadiane/E85/stationsadmin/stations_search.phtml)


Title: Re: BioEthanol in aplicatiile Rally
Post by: BNZ on March 15, 2011, 03:04:50 PM
promitator siteul,nici nu are romania in dropdown :(
totusi e o raza de speranta la 90km de TM :D yeeey

Care e pretu mediu si cati litrii ai voie sa treci granita ?


Title: Re: BioEthanol in aplicatiile Rally
Post by: brummy on March 15, 2011, 03:23:09 PM
mergi cu un A8 sa ai rezervor de vreo 100litrii, faci plinu cu E85 si nu cred ca vamesii se vor uita la check engine :))


Title: Re: BioEthanol in aplicatiile Rally
Post by: vcosmin on March 15, 2011, 06:52:21 PM
Pretul era destul de mic, hmm, undeva pana  250-260ft (anul trecut parca) , la mine au trecut 240l, in bidoane si nu a zis nimeni nimic au intrebat numai cei cu radiatorul ala mare  :)) (intercoolerul)  , dar avand in vedere noua conjunctura cine stie. E mai problematic ca flucteaza calitatea din ce am inteles, si amestecul difera iarana / vara. Cazul ideal zic eu este cumparat direct din RO ( se produce aici ) o cantitate mai mare 1000l, sau cat e minimul si facuta reteta cum vrei tu e85-e90 etc  :D


Title: Re: BioEthanol in aplicatiile Rally
Post by: BNZ on March 15, 2011, 07:13:11 PM
Am citit si despre amestecul si restrictiile ce le impun guvernele (E100 destinat industriei auto trebuie sa fie denaturat mai intai cu 4% benzina sa se asigure ca nu baga betivanii pompa pe gat) asa ca in final un E85 ajunge sa fie 81% defapt,dar asta nu ma intereseaza atat de mult,pt ca overall tot spre bine ies cu costuri si performanta.
E drept merge si asta cu amestecatul in casa. Un de ar fi sursa de E100 la noi in tara,aproape de noi aici ?
Pe autorally am primit 2 surse de rafinarii ce produc asa ceva dar nu stiu sa vanda la litraj mic


Title: Re: BioEthanol in aplicatiile Rally
Post by: BNZ on March 21, 2012, 03:57:11 PM
Domy,unde o sa iti eloxezi rampa ?


Title: Re: BioEthanol (E85) in motorsport
Post by: DOMY_M3 on March 21, 2012, 10:02:37 PM
rampa de benzina am facut din inox.cu aia nu am probleme.