Pages: [1] 2 3
  Print  
Author Topic: BioEthanol (E85) in motorsport  (Read 13230 times)
BNZ
Moderator
Top-fuel
*****
Age: 37
Location: Timisoara
Posts: 683

Likes
-Given: 16
-Received: 23



« on: January 16, 2011, 01:43:46 AM »

Hexer,preia tu te rog subiectul asta.
Sunt si eu curios sa migrez pe E85 cum observ deja trendul printre rally-isti din Ungaria dar si Romania.
Ce modificari sunt strict necesare,dupa ce principiu se fac reglajele electronicii si care sunt dezavantajele vs. avantaje ?
Eventual daca poti sa prezinti si specificatiile E85 vs. RON100 si ce mix de benzina+ethanol (E??) e bun de rulat intr-un motor stock ?
Logged
Hexer
Moderator
Top-fuel
*****
Posts: 839

Likes
-Given: 3
-Received: 44



« Reply #1 on: January 16, 2011, 01:17:43 PM »

Idea principala e urmatoarea:

Plusuri la E85 (asta gasesti la pompe):
-are octan peste 105, in general 106
-arde la o temperatura mai mica decat benzina de pompe
-adaugi un debit mai mare astfel poti raci prin evapoare aerul dupa intercooler (daca e configuratie turbo si nu se supraincalzeste benzina pe rampa)

Minus:
-debit mai mare decat la benzina, in principiu cam 27-35%, puterea maxima tinde sa faca motorul cu 32-34% in plus
-effectul de oxidizare...astfel numai conducte de teflon, plastic, inox merg, unde e un pic de aluminiu aia se oxideaza si daca asta e dupa pompa astupa injectoarele si pica un piston...si tot asta e valabil la intreaga reta de combustibil...
-knock control nu merge la asta...nu face knock desi detonaeza, face un morait cum fac pisicile... Tongue
-este e85 de iarna si de vara....e85 vine de la 85% etanol si 15% benzina, in schimb asta e valoarea minima la benzina, iarna se da mai mult ca altfle nu porneste...astfel cifra octanica scade....poate sa scada pana la 103, astfel daca vare era perfact si pui una de ianra faci probleme.
-face sport din a distruge pompe de benzina si asta e ceea mai mare problema, sunt putine pompe cate tin bine cu etanol, in general problema e ca multe piese din pompa is din plastic, si fara ungerea benzinei asta se distruge plus ca ce nu era galvanizat sau din inox incepe sa re rugineasca...Walbro 255, bosch 044, Aeromotive a1000 is cat de cat ok cu etanol, iar ford motorsport face direct pe asta.

Pe scurt cam atat se poate spunde despre e85, faca se paote o folosim, e mai ieftin decat benzian de curse si facea aceasi effect cu un mare plus...motorul merge mult mai rece, 100-150 grade mai mici la gazele de avacuare astfel tendintie mai mica la detonatii si supraincalzire, practic asta distruge motorul...
Logged

My Shop: Hexers Lab

On: FaceBook
BNZ
Moderator
Top-fuel
*****
Age: 37
Location: Timisoara
Posts: 683

Likes
-Given: 16
-Received: 23



« Reply #2 on: January 16, 2011, 04:29:09 PM »

Bun,deci in principal pompa de benzina trebuie neaprat schimbata.
Cuprul il ataca ? Daca spui ca ataca aluminiu,asta ce inseamna pt chiulassa sai rampa injectoarelor,ce solutii sunt ca alternative ?
Logged
Jeff
Dragracer
Top-fuel
*****
Location: Timisoara
Posts: 2102

Likes
-Given: 44
-Received: 130


With great power comes great responsibility


« Reply #3 on: January 16, 2011, 04:48:06 PM »

E alcool etilic 85%, benzina 15% - daca n-ar avea benzina ai putea face tuica buna Ca orice alcool etilic, ataca aluminiul (alcoolul metilic - sau alcoolul tehnic, metanolul - e mai putin coroziv; dar daca-l bei, orbesti si mori ).

Niste info: http://www.seco.cpa.state.tx.us/re_ethanol.htm
Logged

EVO IX - 11.20 sec 1/4 mile
Jeremy Clarkson said:
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster.

Servicii de chiptuning!
morghen
Super-stock
**
Posts: 96

Likes
-Given: 11
-Received: 11



« Reply #4 on: January 16, 2011, 05:10:21 PM »

Si eu sunt pornit spre E85, am de inlocuit 1m de conducta...insa nu stiu ce ma fac cu pompa de combustibil...am nevoie de 6.5bari in mod dinamic ca sa functioneze sistemul. Sunt curios ce pompe sunt pt E85 care sa aiba debit si presiune precum cea stock.
Logged
Jeff
Dragracer
Top-fuel
*****
Location: Timisoara
Posts: 2102

Likes
-Given: 44
-Received: 130


With great power comes great responsibility


« Reply #5 on: January 16, 2011, 05:33:20 PM »

Poti pune 2 pompe in paralel (eu am un suport pt evo cu 2 pompe, intra in rezervor exact ca si originalul) sau pui o pompa externa mai mare.
Discutii: http://forums.evolutionm.net/alternative-fuel/531960-e85-double-pump-needed.html
Logged

EVO IX - 11.20 sec 1/4 mile
Jeremy Clarkson said:
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster.

Servicii de chiptuning!
Kelu
Staff
Top-fuel
******
Age: 40
Location: Bucuresti - Constanta
Posts: 701

Likes
-Given: 25
-Received: 38



« Reply #6 on: January 16, 2011, 05:35:55 PM »

Hexer: exista aspectul cand E85 nu e "stabil" in sensul ca nu e ca benzina, faci o calibrare pentru ecu si la urmatorul fill de E85 e posibil sa ai surprize sa nu fie la fel, sau in cazul in care se insi schimba caracteristicile in timp?

PS. eu ce sa mai zic cu pompa de benzina de 150 bari? 
Logged

Opel GT - Best E/T:13.30
Hexer
Moderator
Top-fuel
*****
Posts: 839

Likes
-Given: 3
-Received: 44



« Reply #7 on: January 16, 2011, 05:46:14 PM »

La domy is pus 2 mai mici paralel, la cosmin is 2 super mari tot paralel dar una actionat la nevoie, pe asta trebue one way valve.

Chiulasa nu are treaba, cand opresti se avapora si nu face nimi, cu injectoarele taote is din material de calitate nu se ruginesc si altele, inca nu am auzit ca cineva ar fi avut problema asta.

Cu pompele...cat tin-tin dupa care cel mai ieftin e walbro care e relativ ok...la 100 usd nu e investitie.

@Kelu: La tfsi si restul cu injectie diracta si asa e problema de debit, adica pompa mica si injectoare mici...nu ca ar merge inca 30-35% in plus...deci cma pica la asta deocamdata etanolul.

@morghen: daca se face la tine interventia e destul pana in 4 bari

Logged

My Shop: Hexers Lab

On: FaceBook
BNZ
Moderator
Top-fuel
*****
Age: 37
Location: Timisoara
Posts: 683

Likes
-Given: 16
-Received: 23



« Reply #8 on: January 16, 2011, 08:15:16 PM »

aha deci nu e o piedica mare. Pret de conductaraie si un sistem cu 2 pompe externe speciale pt Ethanol,dar devin mai e o prblema din aluminiu,rampa injectoarelor,ce solutii sunt aici ?
Logged
Hexer
Moderator
Top-fuel
*****
Posts: 839

Likes
-Given: 3
-Received: 44



« Reply #9 on: January 16, 2011, 09:23:42 PM »

Rampa deja o vreme o fac din inox totodata maresc si volumul semnificativ, sau daca ai din alu o duci la sinterizat si gata, asa fac cu regulatoarele de presiune care cumpar.
Nu trebue 2 pompe numai daca trebue debit mare, un walbro cu e85 si 1 bar e de ajuns pana la ~350 cai.
Logged

My Shop: Hexers Lab

On: FaceBook
R.C.
Stock
*
Posts: 2

Likes
-Given: 0
-Received: 0


« Reply #10 on: January 17, 2011, 04:11:36 PM »

Buna domnilor, observ ca sunteti in tema cu lucrurile astea, as avea si eu o intrebare, daca ai electronica la un motor cu turbo, facuta sa mearga 102 de curse, care ar fii reactiile daca incerci sa mergi cu e85? si inca ceva, furtunurile de curse cu metal pe exterior rezista la e85.multumesc
Logged
BNZ
Moderator
Top-fuel
*****
Age: 37
Location: Timisoara
Posts: 683

Likes
-Given: 16
-Received: 23



« Reply #11 on: January 17, 2011, 04:42:14 PM »

ideea e ca se descompune cauciucul,nu are legatura ramforsarea exterioara,deci in esenta trebuie sa migram catre conducte de teflon sau plastic.
Sunt curios daca,cuprul are reactie la alcool in timp ? e o solutie comoda si e ieftina conducta de cupru la metru
Hexer mai detaliaza care e treaba cu sinterizatul,unde se face care e procesul si cat costa asa in medie ? Si care e inca odata ideea cu regulatoru ? Ce reactii sunt asupra membranei ? Exista alternative de cumparat (regulatoare reglabile speciale sa reziste si la E85) ?

Logged
morghen
Super-stock
**
Posts: 96

Likes
-Given: 11
-Received: 11



« Reply #12 on: January 17, 2011, 05:44:33 PM »

cred ca e vb de "anodizing"..oxidarea aluminiului...se poate face acasa foarte usor.

Si promit sa nu mai citez mesajul imediat anterior!
Logged
BNZ
Moderator
Top-fuel
*****
Age: 37
Location: Timisoara
Posts: 683

Likes
-Given: 16
-Received: 23



« Reply #13 on: January 17, 2011, 06:26:50 PM »

cum ?
Logged
Jeff
Dragracer
Top-fuel
*****
Location: Timisoara
Posts: 2102

Likes
-Given: 44
-Received: 130


With great power comes great responsibility


« Reply #14 on: January 17, 2011, 07:12:09 PM »

Eloxare?...
Logged

EVO IX - 11.20 sec 1/4 mile
Jeremy Clarkson said:
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster.

Servicii de chiptuning!
Pages: [1] 2 3
  Print  
 
Jump to: